راه‌اندازي سرويس جست‌وجوي مكان گوگل

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات


گوگل با هدف ارايه خدمات جست‌وجوي بومي‌تر، ابزار Place Search را راه‌اندازي كرد كه نتايج آن تنها بر مبناي مكان توليد مي‌شود.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كاربران گوگل از اين پس مي‌توانند براي يك فعاليت در مكان خاص يا نوعي رستوران به عنوان مثال رستوران چيني در شهر لندن با استفاده از Place Search جست‌وجو كنند و اين ويژگي فهرست نتايج تمام مكان‌ها در نقطه مورد نظر را نشان مي‌دهد كه مطابق با معيار جست‌وجو در يك سبك خوشه‌اي جديد است.

علاوه بر فهرست خطي معمول نتايج جست‌وجو، يك نقشه گوگل نيز با مجموعه سنجاق‌هاي قرمزي ظاهر خواهد شد كه نتايج را برروي يك نقشه نشان مي‌دهد و كاربر مي‌تواند برروي فهرست سايت‌هاي بازبيني نمايش داده شده كليك كند تا دريابد چه نتايجي برايش مناسب‌تر است.

ويژگي Place Search، نتايج، نقشه و سايت‌هاي بازبيني را به روش جديدي گروه‌بندي مي‌كند؛ عرضه جهاني ابزار جست‌وجوي جديد گوگل تا چند روز آينده روي مي‌دهد و به بيش از 40 زبان موجود خواهد بود.

گوگل به خدمات مبتني بر مكان اولويت داده و ماريسا ماير، يكي از مديران برتر جست‌وجوي خود را به سمت جديدي منصوب كرده كه به ساخت چنين محصولاتي مي‌پردازد.

اين غول جست‌وجو تمركز بيش‌تري را برروي خدمات مكاني و شركت‌هاي محلي قرار مي‌دهد تا درآمدش را به فراتر از مدل تبليغات جست‌وجو، افزايش دهد.

خدمات مبتني بر مكان مانند Foursquare و Places فيس بوك كه به تازگي راه‌اندازي شده، در نتيجه تلاش شركت‌هاي فن‌آوري براي بهره‌برداري از ارزش فوري بودن و نمايش تبليغات محلي امكان‌پذير با دستگاه‌هاي هوشمند، بوده‌اند.